Išsami informacija: +370 641 11160
Valiutos kursas: 4.11 (EUR > PLN)

Svarbi informacija

Kelionė autobusu

Vietos skirstomos automatiškai eilės tvarka pagal kelialapio įsigijimo eiliškumą. Išimtis – besilaukiančioms moterims ir neįgaliems asmenims. Pageidaujantys gali įsigyti papildomą vietą autobuse, tokios vietos kaina yra 70% nuo transporto kainos visai kelionei. Dėl kainos tikslintis agentūroje.
Autobusai. Visi autobusai, kuriais naudojasi „Rainbow” yra patikrinti. Jie turi specialų žymėjimą, dažniausiai lentelę su užrašu „Rainbow” ant priekinio stiklo, tad autobusą lengva surasti ir atpažinti.
Persėdimai. Yra galimybė kelionę pradėti ne tik nuo pagrindinės išvykimo vietos – iki jos iš kito miesto Jus gali atvežti organizatorių užsakytas transportas.
Tualetai autobusuose. Dėl ribotos talpos autobuso tualetuose, jais prašoma naudotis tik ekstra atvejais. Esant galimybei, autobusas daro sustojimus kas dvi valandas, kurių metu galite pasinaudoti tualetu (gali būti mokamas).
Saugumo laikymasis. Autobusui važiuojant, rekomenduojama nepalikti savo vietų, kad staigaus stabdymo metu nesusižeistumėte. Atsargiai įlipkite ir išlipkite iš autobuso. Draudžiama palikti autobusą, jam sustojus tunelyje arba autostradoje.

Kelionė lėktuvu

Lėktuvai. „Rainbow” kelionės vykdomos reguliariaisiais, užsakomaisiais ir vadinamaisiais pigių avialinijų (low-cost) skrydžiais. Skrydžiai vykdomi ekonomine klase. Tam tikrų skrydžių metu ir esant galimybei už papildomą kainą galima užsakyti aukštesnės klasės vietą lėktuve. Dėl kainos tikslintis agentūroje. Dažniausiai skrydžiai vykdomi Boeing, Aerobus ir McDonell Douglas modelių lėktuvais, vidutinėms (3-5 tūkst. km) arba ilgoms distancijoms (Karibai, Tailandas ir kt.).
Maitinimas orlaivyje. Užsakomųjų ir low-cost skydžių metu maitinimas lėktuve neįskaičiuotas į kelialapio kainą. Už papildomą mokestį skrydžio metu galite įsigyti užkandžių, gėrimų, kartais ir karštųjų patiekalų. Meniu ir kainų teiraukitės skrydžių palydovų.
Аptarnavimas orlaivyje. Skrydžio personalas neprivalo kalbėti Jūsų gimtąja kalba, tačiau užtikrinama, kad anglų kalba su jais susikalbėsite.
Skrydžio laikai. Prieš kelionę būtina pasitikrinti skrydžio laikus. Tai galite padaryti turizmo agentūroje. Laikus būtina pasitikslinti ir grįžtant iš atostogų. Informaciją Jums pateiks „Rainbow” atstovas arba ją rasite informaciniame stende/segtuve viešbutyje. Skrydžio laikas tvirtinamas likus 24 valandoms iki skrydžio. Kai kuriais atvejais (dėl meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų ir streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklos vykdymui ir pan.) net ir lėktuvo biliete nurodytas laikas gali būti pakeistas. Prašome sekti pakeitimus.
Oro vežėjo atsakomybė. Oro vežėjo atsakomybė nustatoma Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12 d., 1955 m. Hagos Protokolo apie Konvencijos dėl tam tikrų taisyklių, susijusių su tarptautiniais vežimais oru, unifikavimo, pasirašytos Varšuvoje 1929 m. spalio 12d., pakeitimą, 1999 m. gegužės 28 d. Monrealio Konvencijos dėl tam tikrų tarptautinio vežimo oru taisyklių suvienodinimo, 2002 m. gegužės 13 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 889/2002, iš dalies pakeičiančio Tarybos reglamentą (EB) Nr. 2027 dėl oro vežėjo atsakomybės nelaimingų atsitikimų atveju, ir 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento Nr. 261/2004, nustatančio bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, numatyta tvarka.
Prireikus vežėjas be įspėjimo gal pasinaudoti atsarginiais vežėjais arba lėktuvais, pakeisti lėktuvo tipą, pakeisti ar praleisti nurodytas sustojimo vietas arba atlikti papildomus tarpinius nusileidimus.
Jeigu dingsta bagažas arba jis yra sugadinamas, keleivis atitinkamam oro vežėjui privalo raštu pateikti pareiškimą dėl įvykio. Pareiškimas dėl žalos registruotam bagažui turi būti pateiktas vežėjui iškart po to, kai keleivis sužinojo apie žalą. Dėl dingusio ar sugadinto bagažo turistas turėtų kreiptis į oro uosto bagažo tvarkymo tarnybą. Keleivis privalo užpildyti bagažo nesklandumų aktą PIR (ang. property irregularity report); pretenziją dėl dingusio/sugadinto bagažo pateikti kartu su savo įlaipinimo kortele ir iš oro uosto darbuotojo gautą patvirtinimą apie pretenzijos dėl bagažo užregistravimą.

Bagažas

Kiekvienas oro vežėjas savo taisyklėse nustato leidžiamą vežti bagažo kiekį ir jo dydį. Nuo 2 metų amžiaus kiekvienam keleiviui nemokamai leidžiama vežtis 15-20 kg registruoto bagažo ir 5 kg (55x20x40) rankinio bagažo. Už neregistruotą bagažą nei kelionės organizatorius, nei vežėjas atsakomybės neprisiima. Jei kelių asmenų daiktai vežami bendrame bagaže, vienas bagažo vienetas negali viršyti 32 kg.
Vežantis daugiau nei leidžiama bagažo, papildomai mokama už kiekvieną papildomą kilogramą. Nestandartinio bagažo (banglenčių, nardymo įrangos ir kt.) vežimas gali būti apmokestinamas papildomai. Mokesčių dydžiai priklauso nuo aviakompanijos taisyklių ir skrydžių trukmės. Į registruojamą bagažą nedėkite lengvai dūžtančių, gendančių, vertingų ir kelionės metu galinčių prireikti daiktų (pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių,
komercinių dokumentų, asmens dokumentų, vaistų, fotoaparatų, kitų elektronikos prietaisų). Atkreipkite dėmesį, kad oro vežėjo atsakomybė bagažo dingimo, sugadinimo ar vėlavimo atveju yra ribojama. Rankiniame bagaže draudžiama turėti pavojų keliančių daiktų (žirklių, peilių ir pan.). Draudžiamų vežti daiktų sąrašą nustato kiekvieno oro vežėjo taisyklės, informaciją apie tai galite rasti ir turistams įteikiamose pagrindinėse keleivių ir bagažo vežimo užsakomaisiais skrydžiais sąlygose.
Nuo 2006 m. lapkričio 6 d. visuose ES, taip pat Norvegijos, Šveicarijos, Islandijos oro uostuose įsigaliojo taisyklės, ribojančios pro saugumo patikros vietas įsinešamo skysčio kiekis. Taisyklės taikomos visiems keleiviams, vykstantiems iš ES oro uostų į visus paskirties oro uostus. Rankiniame bagaže leidžiama turėti tik nedidelius kiekius skysčių. Skysčiai turi būti atskiruose, sandariuose, ne didesniuose nei 100 mililitrų, indeliuose. Šiuos indelius reikia sudėti į vieną permatomą ir užsegamą, ne didesnį nei litro talpos, krepšelį. Išsamią informaciją apie naujas saugos taisykles rasite Tarptautinio Vilniaus oro uosto internetinėje svetainėje http://www.vno.lt/lt/duk/index.php.

Sporto inventoriaus gabenimas

Sporto inventorius, kuriam galioja specialios gabenimo orlaiviu sąlygos: banglentė, jėgos aitvaras, vandens slidės, nardymo įranga, dviratis, golfo reikmenys, meškerė.
Norint gabenti aukščiau išvardintą inventorių, būtiną įspėti agentūros darbuotoją, kuris turi informuoti organizatoriaus aviacijos skyrių, nurodydamas norimų vežtis daiktų matmenis, kiekį ir gauti patvirtinimą. Visa gabenama įranga turi būti supakuota specialiuose maišuose, svoris negali viršyti 32 kg. Jei į nardymo įrangos komplektą įeina deguonies balionai, jie privalo būti tušti ir tinkamai supakuoti. Viršijus leistiną bagažo svorį, imamas papildomas mokestis už viršsvorį.
Nei kelionių organizatorius, nei vežėjas neprisiima atsakomybės dėl valstybės, į kurią vykstama, oficialių institucijų ar tarnybų sprendimų/ veiksmų, susijusių su atitinkamos įrangos leidimu/ draudimu įvežti į šalį ir dėl to patirtų nuostolių.
Vykstant į slidinėjimo kelionę, keleivis gali vežtis vieną komplektą slidinėjimo įrangos (slidės, slidinėjimo batai ir lazdos arba slidinėjimo batai ir snieglentė) nemokamai.
Autobusinių kelionių metu keleivis gali turėti 20 kg bagažo.

„RAINBOW” atstovai

Dažniausiai kelionės vadovas ir gidas nėra tas pats žmogus. Kelionės vadovas „Rainbow” vardu rūpinasi turistais kelionės metu, suteikia jiems būtiną informaciją, bet neturi teisės vesti ekskursijų muziejuose. Ekskursijas veda gidas (dažnai už papildomą mokestį). Kartais (dažniau Lenkijos teritorijoje) kelionės vadovas nevyksta su grupe skrydžio metu ar autobusinėse kelionėse per Lenkijos teritoriją – grupę pasitinka vietoje.
Klientų poilsiu ir gerove atostogų metu rūpinasi „Rainbow” atstovai, kalbantys lenkų ir anglų kalbomis, neretai mokantys ir kelionės šalies kalbą. Atstovų telefonų numerius turistai gauna susitikimo vietoje Varšuvos oro uoste arba autobuse (autobusinės kelionės metu). Kai kuriuose kurortuose klientus aptarnauja „Rainbow” užsienio partnerių atstovai. Su jais galima susitikti Jūsų viešbutyje vystančių susitikimų metu (dažniausiai 2 kartus per savaitę) arba, esant reikalui, skambinti mobiliuoju telefonu. Daugelyje šalių atstovai trumposiomis žinutėmis gali būti nepasiekiami, todėl patartina jiems skambinti. Atstovų pareiga yra pasitikti atvykusius turistus, išėjusius iš oro uosto atvykimo zonos, palydėti iki autobusų, vežančių turistus į jų pasirinktus viešbučius, susitikimo su klientais viešbutyje metu suteikti būtiną informaciją apie valiutą, telefono skambučius, transportą, „Rainbow” užsienio partnerių organizuojamas ekskursijas ir pan. Atstovai privalo informuoti klientus apie išvykimo iš viešbučio į oro uostą laiką, ir, esant galimybei, palydėti iki oro uosto bei padėti užsiregistruoti skrydžiui. Dažnai „Rainbow” atstovams padeda ir klientų poilsiu rūpinasi užsienio partnerių darbuotojai.
Kelionės vadovai, gidai ir „Rainbow” atstovai siekia užtikrinti turistų gerovę bei kelionės kokybę, todėl jų nurodymų privaloma klausyti.

AUDIO-GIDO sistema

Audio-gido sistema išduodama visai kelionei. Kiekvienas turistas gauna ausinuką ir radijo imtuvą. Gidas veda ekskursiją nuotoliniu būdu. Siekiant, kad sistema tinkamai veiktų, po kiekvienos ekskursijos imtuvą būtina išjungti.
Pametus ar sugadinus, mokama 50 PLN bauda.

Išvykimo vieta ir laikas

Rekomenduojama atvykti į oro uostą, likus ne mažiau nei 2 valandos iki skrydžio, kad liktų pakankamai laiko visiems registracijos formalumams sutvarkyti. Užregistravus bagažą, išduodamas įsodinimo į lėktuvą kuponas (įlaipinimo kortelė). Po to reikia praeiti pasienio kontrolę, kur patikrinami dokumentai, ir skrydžių saugumo tarnybą. Čia gali būti tikrinamas Jūsų bagažas.
Vykstant į kelionę autobusu, į susitikimo vietą reikėtų atvykti likus 30 min iki išvykimo. Dėl vėlavimo patirtų nuostolių nei kelionės organizatorius, nei vežėjas neatsako. Keisti įlaipinimo vietą (miestą) keleivis neturi teisės.
Norint keisti vietą, privaloma pranešti „Rainbow”. Galimybei esant, likus 6 dienoms iki kelionės, „Rainbow” gali patvirtinti Jūsų įlaipinimo vietos pakeitimą nemokamai. Likus 5 dienoms ir mažiau, pakeitimas kainuoja 50 PLN žmogui.
Atkreipiame dėmesį, kad tiek oro vežėjas, tiek autobuso vairuotojas turi teisę atsisakyti vežti/skraidinti keleivį, jei keleivio psichinė ar fizinė būsena, įskaitant apsvaigimą nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, gali kelti pavojų jam pačiam, kitiems keleiviams, įgulai ar turtui, taip pat kitais vežėjo taisyklėse nurodytais pagrindais. Tokiu atveju pinigai už kelionę nėra grąžinami. Transporto priemonėje prašome elgtis atsakingai ir laikytis saugos reikalavimų. Įspėjame, kad už taisyklių pažeidimus numatyta administracinė atsakomybė, o vežėjo ar kelionių organizatoriaus patiriamus nuostolius privalo atlyginti žalą padaręs keleivis.

Kelionės trukmė - parų skaičius

Kelionės trukmė skaičiuojama nuo išvykimo laiko Lenkijoje iki sugrįžimo laiko į Lenkiją. Kelionė autobusu arba lėktuvu įeina į nurodytą kelionės trukmę. Atkreipiame dėmesį, kad dažniausiai pirmoji ir paskutinė kelionės dienos yra skirtos nuvykimui/ sugrįžimui. Kelionės (nuvykimo/ sugrįžimo) trukmės išklotinę galite pasitikrinti internetinėje svetainėje
www.R.pl/Roklady. 

Priemokos vietoje

Pagrindinė kelionė kaina yra sumokama agentūroje, tačiau kelionės metu gali atsirasti privalomų papildomų priemokų (pagalvės mokestis, ekskursijų paketas, paskutinio tvarkymo mokestis apartamentuose, depozitas viešbučiuose ir kt.). Dažniausiai apie juos turistas įspėjamas kataloge prie kelionės aprašymo („Į kainą neįskaičiuota“). Jei atsisakoma mokėti privalomą priemoką, turistas gali netekti apgyvendinimo ir/ arba kitų turizmo paslaugų vykdymo.

Informacija kataloge

Turisto patogumui, kataloge pateikiama informacija apie papildomus mokesčius (mokestis už gultus, skėčius, rankšluosčius ir pan.). Atkreipiame dėmesį, kad kainos yra apytikslės, galiojančios katalogo išleidimo metu.

Fakultatyvinės ekskursijos

Fakultatyvines (papildomas užsienio šalyje užsakomas ekskursijas) organizuoja „Rainbow” vietiniai partneriai, kurie nustato ekskursijų programas, objektų lankymo eiliškumą bei kainas. Atkreipiame dėmesį, kad kai kurios ekskursijos ir kitos pramogos organizuojamos ne iš visų viešbučių ar kurortų. Gali būti, kad ekskursijos išvykimo vietą turistui reikės pasiekti savarankiškai arba papildomai sumokėti už pervežimą. „Rainbow” partnerių organizuojamų ekskursijų aprašymus rasite kataloge ir internetinėje svetainėje. Ekskursijų programos gali kisti, būti atnaujintos, tačiau naujausių pakeitimų kataloge galite ir nerasti. Išsamią informaciją apie „Rainbow” partnerių organizuojamas ekskursijas, jų programas ir kainas Jums suteiks „Rainbow” arba jų partnerių atstovai, atvykus į šalį. Ekskursijose numatomas minimalus keliautojų skaičius, kurį taip pat nustato užsienio partneriai. Nesurinkus minimalaus turistų skaičiaus (15 asmenų), ekskursijos kaina vienam asmeniui gali kisti arba išvyka gali būti atšaukta.
Apgyvendinimas - viešbučio para
Kiekvienoje šalyje viešbučiai klasifikuojami pagal tam tikrus tos šalies nustatytus standartus ir kriterijus. Atsižvelgiant į tai, „Rainbow” įvedė savo klasifikacijos vertinimą – saulutę:
* - kuklus pensionatas arba apartamentai
** - turistinės klasės objektai, siūlantys kukliai įrengtus, bet prižiūrėtus ir švarius kambarius
*** - vidutinės klasės objektai, siūlantys patogiai įrengtus kambarius
**** - komfortiškas objektas su turtinga infrastruktūra
***** - „liuks“ klasės objektai
Pliusas (+) nurodo, kad paslaugos bus geresnės nei standartiniame variante.
Saulučių negalima tapatinti su oficialią viešbučio kategoriją šalyje nurodančiomis žvaigždutėmis, nes oficialus viešbučio įvertinimas yra kompetentingų institucijų suteikta kategorija šalyje. „Rainbow” kataloge yra pateiktos oficialios viešbučių bei apartamentų kategorijos pagal katalogo ruošimo metu gautą naujausią informaciją iš viešbučių. Dėl to vienų viešbučių oficiali kategorija nurodyta žvaigždutėms, o kitų – raidėmis.
Kataloge nurodant kambario dydį, gali būti parašytas bendras patalpų plotas (miegamasis, vonia, balkonas ir pan.).
Viešbučio paros pradžia yra atvykimo dienos 14 val., o pabaiga – išvykimo dienos 10 val. Paskutinę kelionės dieną iš viešbučio kambarį su bagažu reikia palikti iki 10 val. Ši taisyklė galioja ir tada, kai išskridimo laikas yra naktį, net po 24 val. Atlaisvinus kambarį, bagažą galima palikti viešbučio bagažo saugojimo kameroje arba kitoje tam skirtoje patalpoje.
Į viešbutį atvykstant savarankiškai, būtina išsiaiškinti registratūros darbo laiką. Atvykstant ne darbo metu, būtina paskambinti į registratūrą ir įspėti. Gali būti taikomas 50 eurų mokestis už rakto paėmimą ne darbo metu.
DĖMESIO! Savarankiškai atvykstant į studio ar apartamentų tipo kambarį, žmonių skaičius negali viršyti sutartyje nurodyto gyventojų skaičiaus.

Maitinimas

Užsisakant studio arba apartamentų tipo kambarį su virtuve, maitinimas dažniausiai nėra įskaičiuotas. Atkreipiame dėmesį, kad išnešti maistą iš valgymui skirtos patalpos draudžiama. Geriau prie serviruoto stalo prieiti dažniau nei palikti maistą lėkštėje.
Pusryčiai. Kontinentiniai pusryčiai – kuklus patiekalų pasirinkimas, dažniausiai bandelė, varškė, kiaušiniai arba džemas (rečiau – mėsa ir dešra), kava ir arbata. Kontinentiniai pagerinti pusryčiai – šalia įprastų kontinentinių
pasiūlymų tikėtini mėsos patiekalai, jogurtas, sultys. Pusryčiai „švediškas stalas“- didesnis maisto pasirinkimas, kuris šiek tiek geresnis nei kontinentinių pagerintų pusryčių meniu (priklauso nuo viešbučio). Gali skirtis tik serviravimo būdu.
Vakarienė (obiadokolacje). Karštas maistas vakarienės metu dažniausiai susideda iš 2 patiekalų. Jei neįskaičiuotas į kainą, nereiškia, kad turistas neturės galimybės pavakarieniauti. Apžvalginių ekskursijų metu vadovas jam parekomenduos šalia esančius restoranus ir kavines. Apžvalginių ekskursijų metu vakarieniaujama nebūtinai viešbučio restorane.
Dažniausiai maitinimų skaičius sutampa su nakvynių skaičiumi (nebent aprašyme nurodyta kitaip).
Gėrimai. Pusryčių metu gėrimai (kava, arbata, gaivieji gėrimai) įskaičiuoti į kainą. Vakarienės metu - dažniausiai apmokami papildomai, jei aprašyme nenurodyta kitaip.

Pavieniai turistai

Pavieniai turistai, norintys išvengti priemokos už pavienį apgyvendinimą, gali prašyti kelionių organizatoriaus surasti jam pakeleivį, t. y. jis duoda sutikimą gyventi dviviečiame arba triviečiame kambaryje. Kai kuriuose viešbučiuose triviečiais kambariais gali būti laikomi dviviečiai kambariai su pristatoma lova. Organizatorius negarantuoja pakeleivio suradimo. Tokiu atveju, kai nėra randamas pakeleivis, organizatorius turi perspėti turistą prieš 7 dienas iki išvykimo. Turistas turi užmokėti priemoką už vienvietį apgyvendinimą.
Pristatoma lova. Dažniausiai tai būna sofa-lova arba mažesnio dydžio lova. Kai kuriuose viešbučiuose triviečiais kambariais gali būti laikomi dviviečiai kambariai su pristatoma lova.
Akcijos, ypač paskutinės minutės išpardavimo, metu pristatomoms lovoms nuolaidos gali būti netaikomos.

Kondicionavimas

Autobusai. Autobusuose tai gali būti įprastas kondicionierius arba turbo-ventiliatorius. Nepaisant to, kad tiek vienas, tiek kitas prietaisas palaiko tinkamą temperatūrą, autobuse liepos-rugpjūčio mėnesį pietinėse šalyse vėsinimas gali būti nepakankamas.
Viešbučiai. Viešbučių kondicionieriai būna centriniai ir vietiniai. Centrinius kondicionierius įjungia, išjungia bei kontroliuoja temperatūrą viešbučio administracija. Tokie kondicionieriai paprastai veikia nustatytu sezonu (sezono pradžioje ir pabaigoje jie išjungiami arba gali būti įjungiami už papildomą mokestį). Centrinių kondicionierių darbo laiką taip pat nustato viešbučio administracija – kondicionieriai nebūtinai veiks visą parą. Tokia vėdinimo sistema ne visada bus pakankama turistams, nepratusiems prie karšto klimato. Vietiniai kondicionieriai yra įjungiami ir reguliuojami kambaryje individualiai. Kai kuriuose viešbučiuose ši paslauga yra mokama.

Miesto/ privatus paplūdimys

Miesto paplūdimys. Miesto paplūdimiu gali naudotis tiek turistai, tiek vietiniai gyventojai. Miesto paplūdimiai taip pat prižiūrimi, juose veikia barai, restoranai, vandens sporto nuoma, tačiau už gultus, skėčius ir paplūdimio rankšluosčius dažniausiai reikia mokėti papildomai. Kartais viešbučių savininkai moka už savo turistus, tuomet paslaugų paplūdimyje kaina yra įskaičiuojama į gyvenimo tame viešbutyje kainą. Miesto paplūdimius prižiūri ir tvarko ne viešbučio tarnautojai, o municipaliteto darbuotojai. Nei kelionės organizatorius, nei viešbučio administracija neatsako už viešųjų paplūdimių tvarką.
Privatus paplūdimys. Privatus paplūdimys – tai viešbučio savininko išpirkta arba nuomojama bei savo nuožiūra įrengta paplūdimio juostos dalis.
Smėlio paplūdimys. Tai nebūtinai platus balto smėlio paplūdimys. Smėlio kokybė bei spalva gali skirtis nuo šviesai geltono iki tamsiai pilko. Pasitaiko žvyro ar net uolėtų paplūdimių. Paplūdimio tipas būna nurodytas prie viešbučio aprašymo.

Kurortinė vietovė

Nemažai viešbučių yra tose kurorto vietose, kur veikia kavinės, barai, restoranai, diskotekos. Turistinio sezono metu pačioje viešbučio teritorijoje pramoginiai renginiai gali tęstis iki vėlumos. Gali pasitaikyti vagysčių.
Rekomenduojame kad grynieji pinigai, dokumentai ir kiti vertingi daiktai būtų saugojami seifuose, kuriuos rasite viešbučiuose (nemokamai arba už nedidelę kainą, žiūrėti viešbučio aprašymą). Triukšmą gali stiprinti ir transporto eismas gatvėse; šalia viešbučio gali prasidėti/ vykti statybos, renovaciniai darbai. Dažniausiai tokie darbai yra vykdomi darbo dienos metu, tad neturėtų trikdyti Jūsų poilsio. Kurorte gali pasitaikyti smulkių vagysčių.
Pietinėse šalyse, ypač salose, gali pasireikšti vandens bei elektros tiekimo sutrikimų.,

Sezoniškumas

Turistinio sezono pikas dažniausiai sutampa su mokyklinio amžiaus vaikų atostogų laiku, t. y. nuo birželio 30 d. iki rugpjūčio 31 d. Turistinio sezono pradžioje ir pabaigoje viešbutyje bei mieste vykstančių pramoginių renginių paprastai būna mažiau nei nurodyta viešbučio aprašyme.

Draudimas

Visi klientai, įsigiję „Rainbow” keliones, yra apdraudžiami „TU Europa AO“. Žemiau pateikiama draudimo santrauka.
Standartinis draudimo paketas yra įtrauktas į kelionės kainą, jei nėra nurodyta kitaip.
Standartinio draudimo paketą sudaro:
Gydymo išlaidos (KL). Garantuoja išlaidų, susijusių su daktaro konsultacija būtinosios medicininės pagalbos ekstra atveju, vaistų bei kitų medicinos priemonių įsigijimo, sergančiojo transportavimu, buvimu ligoninėje, ligonį lydinčio asmens pervežimu, grąžinimo į šalį, apmokėjimą. Draudimas neapmoka psichinių, ūminių bei venerologinių susirgimų, taip pat negalavimų, sukeltų apsvaigimo nuo alkoholinių ir narkotinių medžiagų, susirgimų bei
nelaimingų atsitikimų, susijusių su skirtingomis motociklo bei oro sporto šakomis. Draudimo suma asmeniui, vykstančiam į Europos Sąjungos bei Viduržemio jūros regiono šalis - 20 tūkst. eurų. Visoms kitoms šalims draudimo suma – 30 tūkst. eurų. Draudimas nėra išmokamas dėl sveikatos būklės pablogėjimo, atsiradusių dėl karo veiksmų.
Tropiniai susirgimai (CT). Standartinis draudimo paketas, apmokantis gydymo, gelbėjimo ir transportavimo paslaugas kelionės metu tropinio susirgimo atvejais, jei apdraustasis prieš kelionę pasiskiepijo visais būtinais skiepais.
Tropinėmis ligomis laikomi susirgimai, įgauti dėl patogeninių organizmų, būdingų Pusiaujo bei Subtropinei zonoms.
Lėtiniai susirgimai (CP). Draudimas apmoka lėtinių bei onkologinių susirgimų gydymą. Lėtinė liga (pvz.: reumatas) - periodiškai arba nuolat gydoma liga. Draudimas nepadengia įgimtų defektų pasekmių (depresijos, psichinių sutrikimų) gydymo.
Gelbėjimo išlaidos (KR). Standartinis draudimo paketas įskaito ir apima išlaidas, susijusias su gelbėjimu dėl ekstremalaus turizmo sukeltų pasekmių iki 5 tūkst. eurų.
Ekstremalus turizmas (TK) – bet kuri poilsio forma, susijusi su sportiniais užsiėmimais, naudojant sporto bei turizmo priemones (dviratis, baidarė, slidės, snieglentė, banglentė, jėgos atistvaras, burlaivis).
Pagalba. Draudimas padengia draudimo kompanijos atstovo, lydinčio apdraustą ir sunegalavusį asmenį, pagalbos išlaidas kelionėms ir apgyvendinimui. Ši paslauga įtraukta į sveikatos draudimą.
Nelaimingų atsitikimų pasekmės (NNW). Šis draudimas išmoka kompensaciją sveikatos sutrikimo arba mirties atvejais. Draudimo suma šimtaprocentiniu sveikatos praradimo atveju - 10 tūkst. PLN, mirties atveju – 5 tūkst. PLN
Bagažas (BP). Draudimo suma - 1 tūkst. PLN. Draudimo išmoka išmokama tiek dalinio, tiek visiško sugadinimo, arba praradimo atveju. Draudimas nekompensuoja daiktų, kurių vertė nesiekia 100 PLN, praradimo. Bagažo (lagamino, kelioninio krepšio ir pan.) išorinis apgadinimas nėra kompensuojamas. Kompensuojamas tik turinio praradimas. Tyčinio pametimo arba sugadinimo (dėl neatsargaus turisto elgesio) atveju kompensacija nėra
mokama. Draudimas neapmoka išlaidų, susijusių su pinigų, vertybinių popierių, banko kortelių, juvelyrikos, meno dirbinių, profesionalios įrangos (kompiuterių, audio/ video sistemų, fotografavimo įrangos, automobilinių aksesuarų, sportinės įrangos ir t.t.) praradimu. Kiekvienas turistas, imantis su savimi vertingų daiktų, turi juos drausti papildomai.
Skubios pagalbos centras. TU Europa AO – draudiminio įvykio metu privalote apie tai pranešti draudimo bendrovės pagalbos centrui, kuris veikia 24 val. per parą ir yra prižiūrimas „April“ įmonės.
Tel. 00 48 22 568-98-28
Faks. 00 48 22 568-98-29
Svarbu! Tik skubios pagalbos centras ,,TU Europa AO” turi galimybę nemokamai suorganizuoti pirminę gydytojo apžiūrą. Jei pirminę gydytojo apžiūrą organizuoja pats turistas ar kelionės vadovas, pagal 9 ir 10 draudimo sąlygų punktus grįžus į Lenkiją jis turėtų kreiptis į draudimo bendrovę ,,TRAVEL WORLD TU Europa AO” dėl pirminės gydytojo apžiūros kompensacijos.
Svarbu! Draudimo išmokas išmoka draudimo bendrovė ,,TU Europa AO”, tad nei „Rainbow” nei kelionių agentūros atsakomybės už draudimą neprisiima ir draudiminių įvykių nekompensuoja. Visas draudimo sąlygas galima gauti turizmo agentūroje.
Pageidaujantys už papildomą mokestį gali įsigyti ir kitų draudimo paketų.
Draudiminis paketas „Sportas“ nedengia mėgėjiško sporto užsiėmimų (slidžių sportas, snieglentės, vandens slidės, kaitavimas, buriavimas, banglentės, dviračių sportas). Draudimas dengia išlaidas, susijusias su sportinės įrangos praradimu (jei ji nebuvo apdrausta nuo vagystės) arba sportinės įrangos sugadinimo (tik nelaimingų atsitikimų arba stichinių nelaimių sukeltų nelaimių pasekmių atvejais) iki 2 tūkst. PLN. Civilinės atsakomybės
draudimo išmoka tretiesiems asmenims mėgėjiško sporto metu daiktų praradimo iki 25 tūkst. eurų asmeninė žala – iki 50 tūkst. eurų. Draudimas nedengia išlaidų, susijusių su apsvaigimu nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų sukeltu apsvaigimu, profesionalaus sporto bei sportu, susijusio su didele rizika, atvejais.
„Standart plius“. Šio paketo įsigijimas didina draudimo paketo KL išlaidų sumą iki 40 tūkst. eurų, NNW iki 5 tūkst eurų (ilgalaikio sveikatos sutrikdymo atvejais) ir iki 2,5 tūkst. eurų (mirties atveju). BP 250 tūkst. eurų. Šis draudimo variantas apima civilinės atsakomybės draudimą (OC) iki 100 tūkst. eurų. Šios draudiminės sumos galioja vykstant į visas pasaulio šalis.
„The Best“. Šio paketo įsigijimas leidžia padidinti draudimines išmokas KL 60 tūkst. eurų, NNW – 100 tūkst. eurų ( ilgalaikio sveikatos sutrikdymo atvejais) ir 5 tūkst. eurų – mirties atveju. BP – iki 500 eurų. Papildomai šis draudimas apmoka išlaidas, susijusias su civilinės atsakomybės atvejais (OC) iki 100 tūkst. eurų; draudimą „Saugi kišenė“, galiojantį dokumentų, piniginės, mobiliojo telefono, daiktų, raktų vagystės atveju iki 250 eurų; taipogi buto arba namo draudimą kelionės į užsienį periodui ne daugiau kaip 15 tūkst. PLN. Nurodomos sumos galioja visoms pasaulio šalims.,

Neįvykusios kelionės draudimas - 100% grąžinimas

Mūsų klientai turi galimybę apsidrausti neįvykusios kelionės draudimu ,,TU Europa AO”. Šis draudimas garantuoja 100% pinigų grąžinimą už neįvykusią kelionę, jei turistas neišvyksta dėl svarbių ir/arba „force majeure“ aplinkybių, kurių turistas negalėjo numatyti kelionės užsakymo metu. Draudimo įmoka sudaro 3 % bendros kelionės kainos. Draudėjas apmoka kliento išlaidas, susijusias su kelionės atsisakymu šiais atvejais: kliento arba kartu
su juo vykstančio asmens arba artimo žmogaus netikėta liga, mirtis, priešlaikinis gimdymas, nelaimingas atsitikimas, rimtas turto praradimas dėl gaisro ir (arba) kitų nenumatytų aplinkybių, vagystė su įsilaužimu, vieno iš turistų darbo praradimas, įdarbinimo paskyrimo data, sutampanti su kelionės laiku. Kiekvienas iš šių atvejų reikalauja raštiško patvirtinimo (policijos išrašas, gydytojo pažyma, išrašas iš įdarbinimo skyriaus). Šį draudimą galite įsigyti turizmo agentūrose, prekiaujančiose „Rainbow“ produktais.

Pasienis ir muitinė

Lietuvos piliečiai, keliaujantys Europos Sąjungos šalyse, neprivalo turėti paso ar vizos, užtenka galiojančios asmens tapatybės kortelės, kurios galiojimas min. 3 mėn. po kelionės pabaigos. Visose kitose pasaulio šalyse, įskaitant Rytų Europoje, Rusijoje ir buvusiose Tarybų Sąjungos valstybėse, būtina turėti galiojantį pasą. Dažniausiai jo galiojimo laikotarpis turi būti ne trumpesnis nei 6 mėnesiai nuo sugrįžimo iš kelionės datos. Informacija dėl vizų įsigijimo nurodoma kelionės aprašyme. Keliaujant į buvusias TSRS šalis bei šalis, nepriklausančias Europos Sąjungai, pasienyje tikėtinas griežtesnis tikrinimas.
Dažniausiai į kiekvieną šalį galima įvežti 200 vienetų cigarečių, pusę litro stipriųjų ir vieną litrą silpnųjų alkoholinių gėrimų.

Įspėjimai keliaujantiems

Dėl visos reikalingos informacijos dėl vizų, padėties šalyje ir kt. būtina kreiptis į kelionių agentūrą ar atitinkamos šalies diplomatines atstovybes, konsulines įstaigas.
Išsamiau: https://www.msz.gov.pl/pl/informacje_konsularne/ostrzezenia/ostrzezenia_dla_podrozujacych; www.pasienis.lt ir www.migracija.lt. 

Draudimas įvežti gyvulinės ir augalinės kilmės produktų

Dėl rizikos įvežti tam tikrų ligų užkrato, gali būti ribojamas gyvulinės bei augalinės kilmės produktų įvežimas į šalį. Dėl juridinių įstatymų pažeidimų gali būti išrašoma bauda arba patraukiama baudžiamojon atsakomybėn, taip pat gresia vežamų produktų konfiskavimas ir sunaikinimas. Mėsos, pieno, medaus bei mėsos ir pieno produktų įvežimas į Europos Sąjungą iš kitų šalių yra ribojamas, išimtis taikoma kūdikiams skirtiems arba gydytojų paskirtiems maisto produktams. Išimtį sudaro Europos valstybės, neįeinančios į Europos Sąjungą: Andora, Kroatija, Farerų salos, Grenlandija, Islandija, Lichtenšteinas, Norvegija, San Marinas, Šveicarija. Iš šių šalių produktų įvežimo apribojimo nėra. Draudžiama įvežti kriaukles, kaulus, plunksnas ir odas. Uždrausti daiktai gali būti konfiskuoti.

Informacija apie sveikatą ir skiepus

Vykstant į Europos Sąjungos bei Viduržemio regiono šalis skiepytis nėra privaloma. Prieš vykstant į egzotiškas šalis, patartina pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktinio skiepijimosi nuo užkrečiamųjų ligų. Skiepais pasirūpinti turi pats turistas. Papildoma informacija apie skiepus: http://www.who.int/countries/en arba paskambinus į „Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centrą“ telefonu 8-5-230-0125, taip pat šios įstaigos internetinėje svetainėje www.ulac.lt.
Taip pat patartina pasikonsultuoti su gydytoju dėl profilaktikos priemonių, padedančių užsienio šalyse išvengti virškinamojo trakto negalavimų, susijusių su neįprastu maistu.
Ligos ar nelaimingo atsitikimo atveju kreipkitės į artimiausią medicinos punktą, ligoninę arba per viešbučio administraciją išsikvieskite gydytoją. Apie tai informuokite „Rainbow” atstovą.
Nepaisant to, į kurią šalį vykstate, nepamirškite laikytis sanitarinių taisyklių: plaukite rankas, taip pat daržoves ir vaisius, nepatartina gerti vandentiekio vandens.

Skrydis nėštumo metu

Nėščioji privalo turėti pažymą anglų kalba, kurioje būtų nurodyta nėštumo trukmė ir leidimas skristi. Po 34 nėštumo savaitės skraidyti nepatartina. Nei organizatorius, nei skrydį vykdantis vežėjas neprisiima jokios atsakomybės dėl motinos ar vaiko sveikatos sutrikimų.

Paso ir kitų dokumentų praradimas

Praradus ar sugadinus pasą, turi būti išduodamas asmens grįžimo dokumentas. Jis išduodamas Užsienio reikalų ministro 2008 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. V-141 „Dėl asmens grįžimo pažymėjimo išdavimo ir įforminimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatyta tvarka, todėl jo išdavimas gali užtrukti, ypač jei užsienio šalyje nėra Lietuvos Respublikos diplomatinės atstovybės ar konsulato. Asmens grįžimo pažymėjimas yra skirtas tik grįžimui į kilmės šalį, todėl su juo vykti į kitas valstybes negalima. Išlaidas, susijusias su asmens grįžimo pažymėjimo išdavimu bei grįžimu į kilmės šalį, taip pat išlaidas už papildomai prlaeistą laiką užsienio šalyje apmoka pats turistas.

Valiuta

Dauguma Europos Sąjungos valstybių naudojasi vieninga valiutos sistema – euru. Europos šalių, nenaudojančių euro, naudojamą valiutą dažniausiai galite įsigyti Lietuvos bankuose. Keliaujant į šalis, esančias ne Europoje, patartina su savimi vežtis dolerius arba eurus ir keisti valiutą jau atvykus į šalį. Daugumoje šalių galite atsiskaityti Lietuvoje išduotomis „Visa“, „Master card“ mokėjimo kortelėmis.

Neįgalieji

Organizatorius dirba atsižvelgdamas į 2006 m. liepos 5 d. Tarpautinius reikalavimus neįgaliųjų aptarnavimui, 1107/2006
http://eurlex.europa.eu/LexUniServ.do?uri=OJ:L2006:204:001:01:PL:HTML).
Ruošdamiesi į kelionę neįgalieji privalo perspėti organizatorių apie savo neįgalumo būklę. Sutarties sudarymo metu arba vėliau, tačiau ne vėliau kaip 5 darbo dienos iki kelionės pradžios, organizatorius turi tesę nepasirašyti sutarties ir (arba) nutraukti sutartį su neįgaliu asmeniu šiais atvejais: kai lėktuvo (arba kitos transporto priemonės) durų angos, transporto plotis neleidžia saugiai gabenti žmogų, turintį negalią; jei keliaujančiam neįgaliajam
asmeniui reikalinga nuolatinė pagalba ir jis nėra lydimas kitų asmenų, galinčių ją suteikti; taip pat jei apgyvendimo įstaiga neturi neįgaliesiems pritaikytų kambarių. Nutraukiant sutartį organizatorius nedelsiant perspėja neįgalų asmenį, pageidaujant per 5 darbo dienas pateikia raštišką paaiškinimą sutarties nutraukimo pagrindu. Organizatorius pasistengs suteikti visokeriopą pagalbą, pasiūlant keliautojui alternatyvią kelionę.

Amžiaus apribojimas

Atsižvelgiant į tai, kad apžvalginių kelionių metu gali pasitaikyti ilgalaikių pervežimų ir (arba) ilgai trunkančių ekskursijų pėsčiomis, rekomenduojame į tokias keliones nesivežti vaikų, jaunesnių nei 5 m. Esant neaiškumams dėl kelionės (ekskursijos) intensyvumo prašome kreiptis į agentūras, parduodančias „Rainbow“ keliones.